måndag 7 september 2015

Översvämning . . .

Go´kväll!

Det har väl knappast undgått någon att det vräkt ner ca 100 mm regn
över Närke.

Jag bor i den lilla staden som florerat i media och nyhetsrapporteringar... Hallsberg!

Vi hade turen att bara få en vattenskadad trädgård!

I morse när jag tittade ut så hade jag fått min efterlängtade damm men 
den var något större än jag tänkt mig! Hua!

Gräsmattan hade förvandlats till en sjö men
hus och garage klarade sig från vattenmassorna!

Min man och några manliga grannar var ute vid sju imorse och
byggde vallar vid diket som ska fånga upp
vattenmassor från skog och sluttande berg.

I foppa tofflor och vatten upp till knäna 
försökte mannen stoppa vattenflödet från att
dränka ännu mer av vår trädgård . . .

men som sagt vi hade tur, det är många många
som fått hus och garage fyllda med vatten 
och de kommer få kämpa med skadorna
en lång tid framöver, jag lider med dem!




Avslutar inlägget med lite trevligare bilder
från i somras . . .

Sommarens regnandet har gjort växterna gigantiska . . .



 älskar nepeta . . .


humlesurr har vi hört hela sommaren . . .


Härligt att vara igång igen!
Hoppas jag tar mig fram med bilen imorgon bitti 
annars får jag väl ta kanoten till jobbet  . . .

Sov gott!
M

2 kommentarer:

  1. Oj, så blött. Vilka naturkrafter det finns. Tur att ni klarade huset.

    SvaraRadera
  2. Men jisses så mycket vatten! Jodå visst har vi sett hur Hallsberg drabbats, så jobbigt för många. Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.